HTML

Buszos Kisokos

Itt sokféle leírás lesz található buszokról, műszaki adatok, érdekességek, meg hasonlók. :)

Friss topikok

Linkblog

2009.03.23. 16:59 Dzsudi752

március huszonharmadika - Ki tudja, melyik az alvállalkozó?

Nos, megnyugodtam, mert a sárga buszok mégsem maradnak a kerületben. Egy mondhatni biztos forrásból értesültem, hogy a Törökbálintra járó 88-as buszok "cseréltek helyet" a XXII. kerületben lévő buszokkal. Azt írta a "forrás", hogy a 88-ason mérés volt (azt nem tudom, mit mértek) tegnapig, és a Volánosok ezt nem tudták megoldani, ezért kellett oda vinni gondolom az Ikarus 260-asokat (a 13-113, és 58-as vonalakon azok jártak). Szóval az a sok hülyeség, amit egyébként sem gondoltam komolyan, teljesen alaptalan volt, mondhatni le sem kellett volna írni. :DD

Hát persze, hogy alaptalan volt az egész, hiszen ha átvennének bizonyos járatokat a Volánosok, arról biztosan tudnia kellene a közvéleménynek. Bááár, ahogy elnézem a körülöttem lévő embereket, nem tűnnek túlzottan tájékozottnak a buszok hovatartozóságát illetően. Erre az elmúlt idők BKV sztrájkjai lehetnek bizonyítékok. Akkor mindenki meg volt illetődve, amint azt mondtam, hogy nem tudnak majd lógni a suliból, mert a kerületben nagyobb részt alvállalkozók dolgoznak, akik nem sztrájkolnak. "Milyen alvállalkozók? Dehát azok is ugyanolyan buszok, nem? Vagy mi van??? Tényleg? Nahát!" Körülbelül ilyesmiket hallottam. Ja, az igaz, hogy ugyanolyanok. Igen, azok is kékek, és szóló buszok, és ha utazni akarunk velük, jegyet kell lyukasztanunk. Na de azért azt még egy nem hozzáértő is látja, hogy azok nem ugyanolyan buszok, mint amik azelőtt jártak ezeken a vonalakon. Ráadásul jó nagy betűkkel rájuk van írva, hogy MAN. A BKV úgy gondolom, sokáig csak Ikarusokkal dolgozott, csak az utóbbi években álltak át Volvokra, meg talán néhány Mercedesre, bár ebben nem vagyok túlzottan járatos. A legtöbb buszuk így is még mindig az Ikarusok közül való, hiszen ez lehetne egy igazi Hungaricum is. Az Ikarusok strapabíróak, kiváló minőségűek, és szépek is. Büszkék lehetnénk rá, hogy ilyen buszokon ülhetünk nap, mint nap!

A másik, elég szembetűnő dolog, hogy minden MAN-on és minden Volvo-n, ami a kerületben jár, rá van ragasztva egy matrica, amin az áll, hogy "VT-Transman Kft, a BKV Rt (Zrt) alvállalkozója" Ez az első ajtótól balra található, ha egy felszállni kívánó utas szemszögéből nézzük. Aki nem úgy közlekedik nap, mint nap, mint egy szemellenzős ló, annak azért gondolom, elég hamar feltűnik ez a matrica. Bár, úgy vélem, ezt a véleményt rajtam kívül nem sokan osztják, mert a nagy többséget nem érdekli, hogy amin utazik, az kinek a tulajdonában és irányítása alatt van. A lényeg, hogy elvigye őket A-ból B-be, és kész.

Bevallom, régebben én sem voltam úgy oda ezekért az információkért, de azóta rájöttem, hogy ha nyitott szemmel járok, sokkal több kellemetenséget tudok elkerülni. Emlékszem, hogy kicsi koromban még Ikarus 260-asok jártak a 114-es vonalán, és szegények, mikor meg voltak tömve, mint a déli busz, alig bírtak felmenni a Rózsakert utcán. Néhányszor versenyt futottam a buszokkal (amik már akkor sem voltak fiatalok), és bizony néha gyorsabbnak bizonyultam náluk. :) Ezt nem negatívumként kívánom közölni. De most, ahogy visszagondolok a régi időkre, az jut az eszembe, hogy ezek a buszok sokkal "megfontoltabbak" voltak a mostaniaknál. Gondolom, úgy is készültek - megfontoltan, lassan, de sok odafigyeléssel, és szakértelemmel - ezért is nem estek még szét. :) A lényeg, hogy a világot is így jobb járni, nem rohanva, törve-zúzva, a lényeget figyelmen kívül hagyva. Szóval most mondom, hogy a kerületben alvállalkozók dolgoznak! :D

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://buszkalauz.blog.hu/api/trackback/id/tr71020558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása